Rebbi-Bebbi-Boo

Inlägg publicerade under kategorin Semester

Av Rebbi-Bebbi-Boo - 21 juni 2010 20:58

Då var man hemma från en vecka på Öland med Johannah och hennes familj. Hehe, förlåt för att jag inte förvarnar liite tidigare, men jag lyckas alltid glömma det  Fast å andra sidan så har jag hört att man inte ska skriva när man ska bort p.g.a inbrottsrisken, så jag får väl helt enkelt skylla på att jag undviker ovälkomna besökare

Idag har jag gjort lite allt möjligt, bl.a gått hemma och drönat, spelat basket med Josefine och Matilda och träffat Kristoffer på stan. Ganska trevlig dag om man ska ta det ganska kortfattat.

Nu kommer dagens låt; Minnen av Aprilhimeln-Håkan Hellström

Av Rebbi-Bebbi-Boo - 24 februari 2010 09:07

Tjoho!

Nu är jag hemma från Chili igen då. Chili är ett kristet ungdomsläger som jag var på från fredag-tisdag. Jag sov tillsammans med Ida,Ylva och Anna i stuga 48. En söt liten suga med ett rum med två våningssängar och lite annat grejs i. Kul hade vi i alla fall och jag träffade massa nya människor. Ska försöka få upp lite bilder på pixbox snart, så får ni se dom oxå.

Av Rebbi-Bebbi-Boo - 28 november 2009 21:02

Tjoho!

Då åker jag till London ett par dagar då, hoppas ni överlever utan mej

Kommer hem på onsdag natt, så förhoppningsvis lyckas jag pilla in något inlägg på torsdag.

Ha de så bra och överlev utan mej nu!

Av Rebbi-Bebbi-Boo - 2 augusti 2009 10:49

Då var man hemma från Skåne då. Har varit kul, har bl.a varit på Flyinge och en sväng till Köpenhamn.

Resans hiss:Flyinge

Resans diss:tråkigt tågmuseum

Av Rebbi-Bebbi-Boo - 12 juli 2009 17:51

Då var man hemma igen efter en vecka i Västervik. Har mest slappat, träffat släkt och varit på ett bröllop.

Resans hiss:Bröllopet :)

Resans diss:Utedass :(

Av Rebbi-Bebbi-Boo - 11 juni 2009 20:32

Då var man hemma igen från Barcelona. Det var verkligen jättekul där,jag vill absolut åka dit igen, helst med samma roliga människor<3

Här är i alla fall en liten Barcelonadagbok:

Måndag

Det blev till att gå upp tidigt i morse,flygbussen vi åkte med gick fem över fyra. När vi väl var framme fick vi ta buss igen från Girona (flygplatsen i Barcelona) och sedan åka tunnelbana till hotellet.

Efter en stund på hotellet så skulle vi åka och titta på en halvfärdig kyrka som heter Sagrada familia,men innan det så stannade vi till på Kentucky Fried Chicken och åt. Det var ganska gott, vi åt friterad kyckling och pommes frites. Sedan var det dags för Sagrada Familia. Det var en jättefin kyrka, trots att den inte var klar än, den kommer nog bli ascool när den väl är klar. Det fanns ett jättehögt torn som man kunde gå upp och titta ut i, men allas höjdrädsla gjorde sig påminnd där uppe, så det slutade med att jag och två till tog hissen ner istället för att ta en skitläskig trappa som man egentligen skulle.

På kvällen gick vi ut och åt, men det blev lite väl sent så det blev nästan läskigt, för det finns väldigt mycket ficktjuvar där. Det var god mat i alla fall, jag åt spagetti och köttfärssås.

Tisdag

Vi började dagen med ett besök i en spansk skola, det var ganska kul, men killarna i skolan var verkligen asjobbiga, det var folk i manligt kön i allmänhet i Barcelona. Vi fick höra guapa (snygging) var vi en gick av folk i alla åldrar ochen gång var det till och med en gubbe på typ 70 som visslade efter oss. Pervo or what?

Efter skolbesöket åt vi på McDonalds och sedan åkte vi till stranden. Det var väldigt kul, stranden var en av de finaste jag någonsin sett, det var som att kliva in i en resebyråreklam :)

På kvällen åt vi tapas, mumisgt värre, trots att man inte blev så mätt.

Sedan på kvällen var det någon konstig lukt i rummet mitt emot där Fanny, Felicia och Ida sov, så de fick flytta in till oss för de kunde inte vara där inne. Det blev lite trångt att sova 6 stycken i ett trebäddsrum, men det var mysigt och väldigt fnissigt.

Onsdag

Vi började dagen med lite shopping, jag hittade bl.a en assnygg, gul väska för bara lite mer än hundra kronor om man tar i svenska pengar. Tyvärr gick den sönder på två ställen samma kväll, men jaja, man kan väl inte vänta sig för mycket kvalitet för de pengarna. Den går i alla fall att laga. Efter shoppingen köpte vi hämtmat på burgerking och stack till stranden där vi blev utbjudna på krogrunda av skottlands snyggaste kille, men vi kunde ju inte precis hänga med, vi är ju bara 14 och 15. Snygg var han i alla fall.

Efter stranden var vi på Picassomuseet, det var ganska kul, men efter ett tag tröttnade jag, Ida och Felicia på tavlor och satte oss och pratade i stället.

Sedan blev det lite mera shopping och jag hittade och köpte the dress of my dreams typ, ska lägga upp en bild sedan, fick den var bara typ 150 kr. Till middag blev det pizza. Kvällen bestod mycket av prat och så var världens jobbigaste tyskar och knackade på våran dörr.

Torsdag

Dagen bestod mest av hemfärd. På flygplatsen blev det något strul så det blev plötsligt mindre tid än vad det skulle ha varit egentligen att checka in, men som tur var hann vi. När den sista av oss checkade in var det bara 15 sekunder kvar, fatta vad lite tid. Hem kom vi i alla fall, till ett kallare och regnigare Sverige.

Av Rebbi-Bebbi-Boo - 10 juni 2009 19:49

är i Barcelona och har varit där i typ 3 dagar :)